Om mig

2009-02-15

Jag heter Elin Nilsson, och bor i södra Norrland. Jag är 16 år, och går första året i NV på gymnasiet. Jag tycker om att shoppa, och allt det där som följer med att vara en tonåring. På fritiden, när jag inte tar mig igenom de berg av läxor jag har på rummet, brukar jag träna och rida.

Det här med bloggdesigner började jag med för något år sedan. Till en början gjorde jag bara egna designer i paint och så vidare, och efter ett tag började jag designa bloggar till mina vänner. Jag var inte fullt så duktig då, och sidorna såg ofta väldigt mysko ut ;) Men allt eftersom lärde jag mig att använda photoshop, och då blir designerna genast mycket snyggare. Bilder och text och så ser mycket suddigare ut i paint förstår ni.
Jag har inte gått någon kurs eller liknande om design, utan jag är helt självlärd. Eller ja, jag har lärt mig mycket från DDB (http://designadinblogg.se). När man sitter och kämpar i stil-och kodmallar i flera månader lär man sig hur allt hänger ihop, och vad man måste ändra på för att få som man vill.

Jag använder mig av adobe photoshop 4.0 när jag gör mina designer, och jag laddar ner penslar, stilar och liknande från deviantArt. Det duger helt utmärkt, trots att jag antagligen missar många finesser och liknande jämfört med om jag skulle använda CS3.

Och tja, det duger väl som en presentation. Om du undrar något så är det bara att fråga, och om du undrar mer över vem jag är så kan du titta in på min personliga blogg på http://rosasvart.blogg.se. Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: cassandra

Hejsan :) Jag tänkte byta bloggsajt till blogg.se och undrar om inte du hade kunnat göra en design till mig då? Är så otroligt mycket roligare att blogga om man har en design som ser bra ut! :)



Kram på dig!

2009-03-03 @ 16:43:13
URL: http://www.nogg.se/cassandracarolina

Kommentera inlägget här:

Om du vill ha en design, kom ihåg att skriva vem du är, och länka till din blogg!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback